det är slut nu

eftersom kajsa har gjort ett inlägg om berondeframkallande saker tänker jag också göra det.

igår, idag, nu och imorgon är jag numera officiellt rökfri. kanske blir en o annan pinne på någon fest framöver, men jag har ju slutat festa också så attteeee. nej men festar minde nu iaf.

så varför detta?
nej det är inte för att mamma har sagt i hundra år att jag ska sluta, det är för att jag tänker verkligen satsa på min träning nu, jag har mer kraft och vilja än någonsin. fit som fan är målet. ocj jag känner redan nu, efter bara en vecka att jag orkar mer.


nackdelar med att röka:

det luktar äckligt
dålig andedrekt
dålig blodcikulation
frusen
man kan få kol
man kan få canser
dålig hy
dyrt
ont i halsen
rynkig runt munnen
konditionen blir sämre
man skadar andra i sin omgivning

fördelar med att röka:

avkopplande
mysigt ibland
socialt
gott ibland




tack o hej.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ingen blir lyckligare än jag <3<3 Min sötnos du är bäst <3<3<3

2010-12-04 @ 09:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0