ensamhet.

jag trivs fruktansvärt bra med mig själv när jag vaknar klockan 8 på morgonen för att åka och träna när jag egentligen börjar jobba 14.

mina morgonar är numera underbara, att ligga i sängen och dra sig en halvtimme i all tysthet för att sedan sätta på sig träningskläderna och åka till gymmet och skapa endofiner. äta en god frukost i stillhet, i lugn o ro. inte bara slänga i sig den i farten påväg till jobbet. hinna laga matlåda, kanske tillomed hinna se ett avsnitt av tre kronor. jag älskar det :)


annars så har jag funderat ett tag nu. på ensamhet. det finns två sorters ensamhet som jag tänker på ganska mycket nu för tiden, den ena älskar jag och den andra hatar jag.

den ensamheten jag älskar, den måste jag ha för att känna mig fri och kunna göra vad jag vill. för att trivas med mitt liv. bara vara ensam, ta hand om mig själv, göra vad jag vill.. något jag verkligen värderar högt nu för tiden.

den ensamheten jag hatar, det är den att inte ha någon som vill veta allt om mig. att inte sova på någons bröst på nätterna, känna sig stabil och trygg med en annan person.



jag börjar jobba klockan 5, så nu säger jag godnatt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0